tisdag 24 september 2013

Blev till något annat

Minns ni? Det gör ni nog inte. Nåväl, jag har de senaste två månaderna påmints nästan dagligen då jag promenerat ner i trädgården för att undrande kika: Hur går det? Blir det något vackert av det här? Äter sniglarna upp allt eller lämnar det något? Nåväl (igen), det blev ju Något, eller hur? För att friska upp minnet, så började dekonstruktionen för drygt två månader sedan, se här. Kort sagt, något som varit, slutade att vara det och blev till något annat.

Slingerkrassen 'Milkmaid' har vackra blommor.

Det stora bladen är också vackra, men för stora ifall jag önskar att formen på "stolen" ska synas. Nästa år provar jag med något som väver med mindre blad. Krassen får dock gärna återkomma på annan plats.



6 kommentarer:

  1. Du kan nog ha krasse nästa år också om du vill. Du får sätta den på "svältkost" så blir det inte så många och så stora blad.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha! Ja, kanske göra så, för nu tog de ju över. Men vackra är de. Bladen. Och blommorna.
      Ha det gott!
      /Katarina

      Radera
  2. Jodå, jag minns, kul att se hur det blev. Kram Kristina

    SvaraRadera
  3. Milkmaid har verkligen fina blommor. Sådde några för ett par år sen och nu kommer hon av sig självt varje år :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...