lördag 20 juli 2013

I väntan på kaffet

Kaffekokaren ljuder. Öppnar fönstret. Härlig morgon. Medan jag väntar kan jag ju ta fram kameran och fotografera det jag ser från ett fönster. Jag låter kameran gå från vänster till höger.

Nu är kaffet klart!

Något senare, kaffet har avnjutits och jag kikar ut genom fönstret igen. Ser att solen har vandrat och nu ljussätter på annat vis. Vore roligt att fotografera samma vinkel från tidig morgon till sen kväll...

Det är ljuset som styr min blick. Den här vinkeln såg jag inte tidigare under morgonen, då här var skugga.

Nej, nu ut i solen och värmen, det bjuds en härlig högsommardag.


6 kommentarer:

  1. Så vackert du har det! Det är verkligen en ljuvlig tid nu :-)
    Kram Hélena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja, det är en helt fantastisk tid.
      Högsommarvärme och livet levs utomhus, inomhus gästas bara då och då.
      Kram
      /Katarina

      Radera
  2. Så fina trädgårdsbilder, härligt ljus, och visst är det konstigt att man upplever samma vy så olika när ljuset flyttar sig? Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det är spännande med hur ljuset flyttar sig och hur nytt träder fram, annat flyttar tillbaka... Ska nog sätta kameran på stativ någon dag och klicka då och då =o)
      Kram
      /Katarina

      Radera
  3. Hei! Det er deilig å våkne nå midt i sommeren. Nydelige bilder av en vakker hage. Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ännu en härlig morgon att vakna till. Idag som igår. Sol och värme. I skrivandets stund är kaffet klart och koppen står här till hands...
      Ha det gott!
      /Katarina

      Radera

Det är härligt att läsa kommentarer.
Vem du är, vad du tyckt och tänkt. Och känt.
Kanske vill du tillägga något, fråga något.
I vänlig anda.
Varmt välkomna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...